avslutning

Anmälan

Här hittar ni all information gällande anmälan till lägret.

Anmälan

Anmälan sker kårvis genom Scoutnet.

Avanmälan

Är man förhindrad att delta så kan man byta deltagare utan extra kostnad.

Behöver man avanmäla kan man göra det fram till 14 dagar innan lägret. Då återbetalas lägeravgiften med avdrag på 350 kronor, som skall täcka kostnader som redan tagits.

Vid avanmälan färre än 14 dagar innan lägret krävs läkarintyg. Mot uppvisande av detta återbetalas 125 kronor per anmäld lägerdag. Utan läkarintyg sker ingen återbetalning.

Personuppgifter

Det är Dacke Distriktskår, organisationsnummer 802542-7413, som är ansvarig för personuppgifter under Repris 2025. Vi hanterar personuppgifter enligt den policy som Scouterna har. Den kan ni läsa här.

Personuppgifterna kommer att sparas i högst ett år efter avslutat läger. Då lägret genomförs i samverkan med studieförbundet Sensus kommer namn, personnummer och adress delas med dem.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter för lägeradministrationen sker med stöd av artikel 6.1b i dataskyddsförordningen (fullgöra avtal). Behandling av allergier sker inom ramen för livsmedelshanteringen med stöd av 9.2a (samtycke). Avseende hälsouppgifter behandlas personuppgifterna också i stöd av artikel 9.2h i dataskyddsförordningen (tillhandahållande av hälsa och sjukvård).

Under lägret kommer vi även att filma och fotografera. Detta material kommer att användas i både digital och tryckt form både under och efter lägret av lägerledingen och dess samarbetspartners. Materialet kommer då att användas med stöd av den rättsliga grunden för intresseavvägning. Som deltagare har man rätt att invända både mot fotografering på plats och mot publicering i efterhand. Om ni har några frågor kring personuppgiftshanteringen för Repris kan ni kontakta oss på info@repris2025.se

Lägeravgiften

Hel vecka: 2 100 kronor
Halv vecka: 950 kronor
Ledarbarn 2 år och uppåt (som ej deltar i aktiviteter): 100 kronor per dag + 100 kronor för lägerhalsduk.

I avgiften ingår mat, vatten, programaktiviteter, tillgång till faciliteter, en lägerhalsduk och ett lägermärke.

Läger t-shirt

Vill man ha en läger t-shirt går dessa att förbeställa i anmälan.
Vid förbeställning kostar de 120 kronor.
Det kommer att finnas ett begränsat antal i lägerbutiken, där kostar de 139 kronor.
Förbeställning av läger t-shirt är bindande och kommer att faktureras även vid avanmälan och kommer således att delas ut till kåren vid ankomst.

Fakturering

En offert med antalet deltagare och t-shirts kommer att skickas ut till kårerna i början av maj. Då har ni en chans att stämma av rätt deltagarantal. Tänk på att en avgift tas ut vid avanmälan.

I mitten av maj kommer kåren att faktureras. Fakturan kommer ha 14 dagars betalningsvillkor. Det vill säga att kåren ska betala deltagaravgifterna i början av juni.

Ledarfunktionärer

För att fylla upp med tillräckligt med funktionärer kommer vi att använda oss av ledarfunktionärer. Det innebär att ledare från byarna hjälper till med de olika funktionerna på lägret.

Funktionärspass kommer fördelas ut per by, och arbetsmängden baseras på antal ledare i byn. Vilken ledare som går vart bestämmer kårerna själva på varje enskild by.

Varje by kommer innan lägret få en lista på vilka dagar, tider, och funktioner det behövs ledarfunktionärer till, och lista på vilka ledare som går på respektive pass lämnas till oss vid incheckningen.

Reducerad lägeravgift

Utmanare och ledare kan anmäla sig som funktionärer under för- och efterläger och få rabatt på sin deltagaravgift. Läs mer under funktionärer.