Här hittar ni en sammanställning på frågor och svar som gäller lägret.

Om lägret
Anmälan
För deltagare
Program
Plats
Mat
Ekonomi

Om lägret

Lördag 26 juli 2025 (v30) – Lördag 2 aug 2025 (v31)

Lägerplatsen för Repris 2025 kommer vara Ljungnäs utanför Kalmar.
Samma plats som Legend 2018 och Vasalägret 2023

Temat för lägret kommer vara TID
Kommer erbjudans program för Spårare, Upptäckare, Äventyrare och Utmanare.

För deltagare

Spårarnas lägertid är 30 juli till 2 augusti.

Det kommer finnas en lägerbutik. Där kan ni hitta scoutkläder, scoutprylar, förbrukningsvaror och lägrets egna profilmaterial. Sovsäckar och liggunderlag kommer också att finnas, ifall man råkat glömma det hemma.

Det kommer finnas en lägerkiosk. Där kan ni hitta godis, glass, snacks och dricka.

Det kommer att finnas ett utmanarcafé som är öppet kvällstid de kvällar utmanarna är på lägerområdet. Här kommer det finnas godis, snacks, dricka och kanske något extra.

För ledare

Det kommer finnas en funktionärs och ledarkiosk i funktionärsmatsalen. Hit är även ledare välkomna när det är öppet. Ta med kåsan, för här hittar ni gratis kaffe.

Fula Ankungen från Legend 2018 går i repris. Hit kan ledare gå för att koppla av en stund.

Det kommer finnas duschmöjligheter i campingdusch. Samt något gott att äta och dricka till självkostnadspris.

Vi kommer behöva ha hjälp av ledare för att bemanna vissa funktionärspass.
Hur många vi behöver beror på hur många funktionärer som anmäler sig till lägret.

Kårerna kommer få veta innan lägret om de behöver ställa upp med ledare för funktionärspass.

För funktionärer

Vi kommer behöva ha hjälp av ledare för att bemanna vissa funktionärspass.
Hur många vi behöver beror på hur många funktionärer som anmäler sig till lägret.

Kårerna kommer få veta innan lägret om de behöver ställa upp med ledare för funktionärspass.

Avgiften för funktionärer är 150 kronor per dag.
Avgiften blir då 1 200 kronor för alla 8 lägerdagar.

Är man med på förläger och efterläger kan man reducera avgiften.

Funktionärsavgiften kommer att faktureras ut efter lägret.

Alla funktionärer ska ha gått kursen Trygga Möten under de senaste tre åren. Gör ni den digitala kursen och är medlem i Scouterna kommer ert intyg att synas i Scoutnet. Är ni inte medlem behöver ni spara intyget för att kunna visa upp detta vid incheckning.

Utöver Trygga Möten ska funktionärer ha ett aktuellt uppvisat belastningsregisterutdrag från Polisen. Medlemmar i Scouterna visar upp detta för sin kår som sedan registrerar det i Scoutnet. Är man inte medlem eller har det registrerat i Scoutnet behöver man beställa hem ett nytt för att kunna visa upp det vid incheckningen.

Beställning av registerutdrag gör ni här.

Funktionärer kan välja att bo med sin kår eller att tälta i funktionärsbyn som kommer att vara i Ljungnäsvillans trädgård. I trädgården kommer det finnas möjlighet till el om det behövs.

Det finns också en bra skogsdunge jämte Ljungnäsvillan om man vill sova i hängmatta under lägret.

Plats

Lägerplatsen för Repris 2025 kommer vara Ljungnäs utanför Kalmar.
Samma plats som Legend 2018 och Vasalägret 2023

Ekonomi

Helvecka: 2100 kr
Halvvecka: 950 kr

Funktionär: 1200 kr

I kiosken och butiken kan man betala med kort, swish och kontanter.
Ha dock med kontanter i små valörer, då vi har begränsat med växel.

I utmanarcafét kan man betala med kort eller swish.

I funktionärs & ledarkiosken, går det endast att betala med swish.

På ledarvården, Fula Ankungen, går det endast att betala med swish.

I intendenturen kan man beställa något extra till kåren. Då går det bra att betala med swish eller skriva upp det på kredit, så får kåren en faktura efter lägret.

Det kommer finnas en lägerbutik. Där kan ni hitta scoutkläder, scoutprylar, förbrukningsvaror och lägrets egna profilmaterial. Sovsäckar och liggunderlag kommer också att finnas, ifall man råkat glömma det hemma.

Det kommer finnas en lägerkiosk. Där kan ni hitta godis, glass, snacks och dricka.

Det kommer att finnas ett utmanarcafé som är öppet kvällstid de kvällar utmanarna är på lägerområdet. Här kommer det finnas godis, snacks, dricka och kanske något extra.

Det kommer finnas en funktionärs och ledarkiosk i funktionärsmatsalen. Hit är även ledare välkomna när det är öppet. Ta med kåsan, för här hittar ni gratis kaffe.